• aktuality1
  • aktuality2
  • aktuality3
  • aktuality4
  • aktuality5

zpět na aktuality

Městské, linkové a školní midibusy Mercedes – Benz Sprinter KHMC

Varianta městského midibusu Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter - KHMC, pro 22 osob, CDS Náchod foto: archiv KHMC

Varianta městského midibusu Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter – KHMC, pro 22 osob, CDS Náchod foto: archiv KHMC

Prestižní zakázka pro vídeňského dopravce Dr. Richard

V souvislostech s autobusy vyráběnými v Opavě českou firmou KHMC mluvíme převážně o zájezdových midibusech. Je však důležité zmínit, že v KHMC velmi úspěšně také staví autobusy v městském a linkovém provedení, které jsou velmi oblíbené mimo jiné i u našich západních sousedů v Německu a Rakousku. Právě nyní dokončují velmi významnou zakázku městských midibusů na podvozku MB Sprinter pro prestižního vídeňského dopravce Dr. Richard. Dohotovují se dva Sprintery v typicky městském provedení a Dr. Richard si objednal ještě další čtyři turistické midibusy pro letní sezónu 2017.

Městské autobusy pro vídeňského dopravce Dr. Richard, pře dokončením v KHMC. foto: Zdeněk Nesveda

Městské autobusy pro vídeňského dopravce Dr. Richard, pře dokončením v KHMC. foto: Zdeněk Nesveda

 

Městské autobusy pro vídeňského dopravce Dr. Richard, pře dokončením v KHMC. foto: Zdeněk Nesveda

Městské autobusy pro vídeňského dopravce Dr. Richard, pře dokončením v KHMC. foto: Zdeněk Nesveda

Technologicky bezvadná výroba

Výrobu přímo na lince v KHMC se zájmem často sleduji, nenechal jsem si ani tentokrát ujít příležitost podívat se na výrobu městského midibusu pro společnost Dr. Richard. Stavba linkového autobusu je technologicky náročnější s ohledem na poměrně větší zásah do konstrukce karoserie, kdy se musí buď v zadní nebo v přední části snížit podlaha a vytvořit tak bezbariérový nástup s plošinou pro kočárek nebo invalidní vozík.

„Je nutné počítat s tím, že autobus v městském provozu je extrémně namáhaný a i přes značný zásah do karoserie musí mít celá konstrukce dostatečnou pevnost“, vysvětluje mi přímo na výrobní lince majitel společnosti Kamil Hrbáč a dodává, „autobus si musí zachovat stejné vlastnosti po celou dobu své životnosti, nesmí se poškodit ani deformovat“.

Kamil Hrbáč, majitel společnosti KHMC mi vysvětluje pracovní postupy při úpravách karoserií, foto: Zdeněk Nesveda

Kamil Hrbáč, majitel společnosti KHMC mi vysvětluje pracovní postupy při úpravách karoserií, foto: Zdeněk Nesveda

Aby autobusy byly ve skutečně nejlepší kondici po celou dobu své životnosti, používají v KHMC nejlepší materiály, ale hlavně vlastní know-how konstrukčního provedení. Skutečnou kvalitu autobusů z KHMC potvrzuje především zvyšující se zájem západoevropských dopravních společností.

Pevnost, životnost a antikorozní ochrana

Základ autobusů tvoří sériový podvozek s holou karosérií MB Sprinter, který je nutné v případě linkových autobusů prodloužit, vytvořit snížení podlahy a vsadit přední i zadní elektrické dveře. Důležité je dodržení předepsaných váhových limitů při dosažení maximální pevnosti a odolnosti karoserie proti namáhání. Pevnostní vlastnosti a antikorozní ochrana musí bezpodmínečně splňovat podmínky pro nová vozidla poprvé uváděná do provozu. To se však dá ověřit pouze několikaletým provozem, což se u autobusů z KHMC již dávno prokázalo, pro značku jsou to skutečně ty nejlepší reference.

Ze snímku je patrné, jak velké jsou zásahy do karoserie kdy ve finále autobus musí mít parametry nového vozidla s maximální životností více než 10 let, foto: Zdeněk Nesveda

Ze snímku je patrné, jak velké jsou zásahy do karoserie kdy ve finále autobus musí mít parametry nového vozidla s maximální životností více než 10 let, foto: Zdeněk Nesveda

Nejlepší vizitkou jsou pozitivní reference     

Jako příklad uvádí Kamil Hrbáč autobusy vyrobené u nich v KHMC před šestnácti lety, které bez problémů v linkovém režimu v Dopravním podniku Ostrava najely takřka jeden milion kilometru a ještě stále dobře slouží svému účelu. S Kamilem Hrbáčem procházím archiv linkových autobusů, vyrobených před lety pro různé dopravní společnosti, na fotografiích, některé jsem také již uveřejnil. Mezi dalšími Kamil Hrbáč jmenuje například CDS Náchod, kde autobusy jezdí bez problémů již jedenáctým rokem. Další autobusy ještě také jezdí a dobře slouží v dopravních firmách AUDIS BUS z Rychnova nad Kněžnou, ČSAD Třinec, ČSAD POLKOST Kostelec n. Č. lesy. Školní autobusy z KHMC jsou oblíbené zejména u rakouských dopravců. V době mé návštěvy si jeden autobus ve školním provedení přebíral shodou okolností rakouský zákazník. Autobusy z KHMC můžeme také potkat na horách, jako skibus jezdí ve Ski areálu Plešivec. Školní autobusy z KHMC využívá středočeská obec Hrusice nebo Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola v Opavě.

Autobus vyrobený pro Dopravní podnik Ostrava v letech 1999 -.2000, který je ještě stále v provozu: foto: archiv KHMC

Autobus vyrobený pro Dopravní podnik Ostrava v letech 1999 -.2000, který je ještě stále v provozu: foto: archiv KHMC

 Výhody výrobků od české firmy    

Za velkou výhodu pro dopravce považuji možnost sledování výroby od počátku a možnost vidět, jak jednotlivé operace na jejich vozidle probíhají. Také se pravidelně při svých návštěvách v KHMC o výrobu zajímám a s Kamilem Hrbáčem procházíme celou výrobní halou včetně lakovny.

Dnes velmi podobná vozidla do Čech dováží po jednotlivých kusech řada importérů. Jedná se o autobusy vyrobené v Polsku nebo v Turecku. Autobusy se vyrábějí podobným způsobem, zde ovšem není možné si ověřit, do jaké míry byly dodrženy technologické postupy a provedená antikorozní ochrana. U individuálně stavěných vozidel je také použito množství atypických dílů, které v případě dovozových autobusů nejsou při opravě okamžitě k dispozici. Jedná se zejména o okenní díly a některé části karoserie, na které zákazník při nutné výměně ve většině případů musí čekat až několik týdnů.

V případě KHMC jsou veškeré díly velmi lehce dosažitelné v krátkých dodacích lhůtách po celé České republice i na Slovensku. Za největší přednost výrobků z KHMC považujeme možnost oprav ve špičkově vybaveném závodě v Opavě a dostatečnou zásobu dílů. Důležité je zmínit, že na základě uděleného certifikátu MERCEDES-BENZ (Van Partner by Mercedes-Benz), jediného osvědčení vystavené pro ČR, jsou majitelé autobusů z KHMC oprávněni využívat celosvětovou servisní síť Mercedes – Benz, protože jejich autobus je považovaný také za plnohodnotný výrobek Mercedes – Benz.  

 Modernizace výroby

KHMC čeká v následujícím období výrazná modernizace výrobních prostor. Kamil Hrbáč mi vysvětluje, „ jedná se pro nás o zásadní krok, kdy stávající prostory v našem areálu rozšíříme jednou tolik. Oddělíme čistou výrobu od mechanické dílny, kde se provádějí klempířské a svařovací práce. Bude to náročné, budeme muset nové prostory stavebně upravit a vybavit množstvím nových zařízení a nářadí. Součástí reorganizace je také převedení lakovny pod naší vlastní správu. Nezvyšujeme však výrobní kapacitu, výrobu se pokusíme udržet na současné roční produkci 50, maximálně 55 autobusů. Jedná se pouze o zkvalitnění výroby a vytvoření lepších podmínek práce pro naše zaměstnance“. Kamil Hrbáč ještě dodává „Zakázek máme dnes dostatek a víceméně vyrábíme pro naše stálé zákazníky, kteří si plánují dodávky s velkým předstihem. Máme již nyní naplněnou výrobní kapacitu pro rok 2017 určitě minimálně do 9. měsíce“

Slovo na závěr

V KHMC se rozhodli jít cestou jasného lídra na českém trhu s nejvyšší možnou kvalitou, jaké lze dosáhnout v zakázkové výrobě. Můžeme to označit jako „preciznost“ výroby, výrobků, ale i vztahu k zákazníkům.  

Zdeněk Nesveda

Katalog autobusů KHMC 2017 ke stažení najdete ZDE

Varianta městského midibusu Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter - KHMC, pro 22 osob, foto: archiv KHMC

Varianta městského midibusu Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter – KHMC, pro 22 osob, CDS Náchod, foto: archiv KHMC

 

Varianta městského midibusu Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter - KHMC, pro 22 osob, pro CDS Náchod foto: archiv KHMC

Varianta městského midibusu Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter – KHMC, pro 22 osob, CDS Náchod foto: archiv KHMC

 

Školní autobus Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter - KHMC, připravený pro zákazníka z Rakouska.

Školní autobus Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter – KHMC, připravený pro zákazníka z Rakouska.

 

Školní autobus Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter - KHMC, připravený pro zákazníka z Rakouska.

Školní autobus Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter – KHMC, připravený pro zákazníka z Rakouska.

.

Midibus Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter - KHMC, městské provedení s nájezdovou mechanickou plošinou, foto: archiv KHMC

Midibus Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter – KHMC, městské provedení s nájezdovou mechanickou plošinou, foto: archiv KHMC

 

Midibus Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter - KHMC 2016, městské provedení , pro 22 osob foto: archiv KHMC

Midibus Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter – KHMC 2016, městské provedení , pro 22 osob foto: archiv KHMC

 

Midibus Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter - KHMC 2016, městské provedení , pro 22 osob foto: archiv KHMC

Midibus Mercedes-Benz 519 CDI Sprinter – KHMC 2016, městské provedení , pro 22 osob foto: archiv KHMC

 

Midibus Mercedes-Benz Sprinter - KHMC, linkové provedení, vyrobený v roce 2000, foto: archiv KHMC

Midibus Mercedes-Benz Sprinter – KHMC, linkové provedení, vyrobený v roce 2000, foto: archiv KHMC

O KHMC

Firma KHMC s.r.o. je zavedenou dynamicky se rozvíjející společností orientovanou na výrobu malých autobusů přestavbou z dodávkových vozidel. KHMC působí na českém a evropském trhu více než 20 let. Firma pracuje na principu tradičního rodinného podniku, specializované manufaktury, s dvanácti zaměstnanci ve výrobě, její roční produkce činí více než padesát autobusů. V převážné části výroby je nejvíce využívaný základ dodávkového automobilu Mercedes – Benz Sprinter. KHMC je třetím největším výrobcem autobusů v České republice. Z celkové roční produkce směřuje téměř 35% vozidel do zemí v západní Evropě, největším odběratelem je Rakousko a Německo.

Od prvopočátku je vyhledávána dopravními společnostmi, cestovními kancelářemi, které malé autobusy využívají k turistickým výletům po České republice i do zahraničí. Převážná část klientely je z oblasti středních Čech a hlavního města Prahy, kde se malých autobusů využívá k incomingové turistice. V nabídce KHMC jsou také autobusy (midibusy) určené pro pravidelnou linkovou a městskou dopravu.

KHMC splňuje nejpřísnější kvalifikační kritéria

  • držitel certifikátu systému managementu jakosti dle ČSN EN ISO 9001:2001 a nově ČSN EN ISO 9001:2009.
  • držitel nových homologací dle směrnic jak pro Národní schválení tak i Evropského schválení – GLOBÁLNÍ HOMOLOGACE na modelovou řadu MB sprinter.
  • oprávnění vystavovat COC dle směrnice 2007/46/ES, která je platná v celé EU.
  • Držitel osvědčení KVALIFIKOVANÉHO PARTNERA značky MERCEDES-BENZ (Van Partner by Mercedes-Benz) jediné osvědčení vystavené pro ČR
  • držitel certifikátu společnosti DAIMLER AG, STUTTGART pro stavbu midibusů na podvozcích MERCEDES-BENZ pro modelovou řadu Sprinter

KHMC výrobce malých autobusů má vlastní rubriku na portálu BusPress, čtete ZDE

 

Reklama na BusPressu – Klíč k nejlepším obchodům

dekra_skola-MM

DEKRA, ŠKOLA SMYKU – WWW.DEKRA.CZ

WWW.MESTSKADOPRAVA.INFO

CZECHBUS, VELETRH AUTOBUSŮ V PRAZE – WWW.CZECHBUS.EU

Veletrh autobusů, výstava autobusů, autobusy v Praze

LOGO_isuzu_turancar

TURANCAR CZ, PRODEJ AUTOBUSŮ ISUZU – WWW.ISUZUBUS.CZ

Autobusy ISUZU, ISUZU, ISUZU servis, ISUZU díly, ISUZU TURANCAR

Isuzu-Logo

ProScan – prodej a servis ISUZU – WWW.ISUZUTRUCK.EU

ISUZU prodej, ISUZU díly, ISUZU nákladní, ISUZU D -MAX

KHMC2X

KHMC OPAVA, VÝROBA AUTOBUSŮ – WWW.KHMC.CZ

Anvi_Trade

ANVI TRADE, PODDLAHOVÉ MATERIÁLY VE VEŘEJNÉ DOPRAVĚ – WWW.ANVITRADE.CZ

 

 

Tagy: ,

Komentáře uzavřeny.

 

facebok

Pata

© 2017 KHMC